3 najväčšie „faux pas“, ktorým sa vyvarovať hneď na začiatku

Prvým veľkým „faux pas“ a veľmi dôležitým je, hneď ako prídem na prvú návštevu do salóna a otvoria sa dvere salónu….ak ma privíta kozmetička, ktorá je oblečená v oblečení, v ktorom chodí von tak už je to na zamyslenie.

Mali by sme si uvedomiť, že pekná pohodlná rovnošata znamená profesionalitu. Vyzeráme pred našimi zákazníčkami ako odborníci, profesionáli. Ak im otvoríme v štrikovanom svetríku môžu mať pocit, že ste si odbehli od varenia, upratovania, kávičky. A stratí sa čaro, toho, že ste tam len pre nich, že vám na nich záleží, že ste top odborník, ktorému sa chcú zveriť do rúk.

To ako pôsobíte na klientku má veľký vplyv aj na vašu cenu. Cenu, ktorú si môžete vypýtať za vašu službu. Tento maličký detail (rozdiel je v investícii možno 50-70 Eur, ktorú venujete do svojho pracovného oblečenia) sa vám z dlhodobého hľadiska veľmi rýchlo vráti. Je to jedno z kritérií, ktoré zaváži pri zostavovaní cien vo vašom cenníku.

Či sme si to ochotné pripustiť, alebo nie , to ako nás vnímajú naše klientky podľa prvého dojmu, je veľmi dôležité a naozaj rozhodujúce.

Skúste sa na to pozrieť zo svojho pohľadu keby ste išli na ošetrenie ako klientka ku komu by ste išli?

Kozmetičke, ktorá je v teplákoch a svetríku , s rozcuchanými vlasmi, bez akéhokoľvek jemného make upu, s neupravenými nechtami, rukami ?

Alebo ku kozmetičke, ktorá vám otvorí v peknej rovnošate, má zopnuté vlasy do úhľadeného drdolu,  na tvári má nenápadný, ale viditeľný make up, upravené krátke nechty a celé je to doplnené žiarivým úsmevom na tvári.

Ak by ste tieto dámy ani nepoznali, nevedeli by ste, ktorá ponúka lepšie služby, kto by na vás spravil lepší prvý dojem? Nezavrite si dvere k novej klientke, len tým, že  podceníte prvý dojem.

 

A tak sa dostávame k druhému prešľapu. Často ako kozmetičky zabúdame na to, že pracujeme v oblasti krásy a ako sa hovorí, že obuvník chodí bosí, platí aj pre nás. Sme neupravené, nenalíčené, pretože na seba nemáte čas. Myslíme si, že zákazníčky to nezaujíma, že im ide iba o službu, ktorú im poskytujeme.

Áno služba je dôležitá, ale vychádzajme z toho, že žiadna z nás nechce poskytovať zlé služby a staráme sa o svojich klientov na 100% všetky. Koho si vyberie klient?

Vy ste reprezentantky svojej práce, vy ju predávate. A keď budete vyzerať ako tety z trhoviska (trošku som to pritiahla za vlasy, viem , že také to až nie je, ale chcela som ukázať ten kontrast) tak vám neuveria, že vaša práca má výsledky, že značka s ktorou pracujete je tá, ktorá z nich spraví princezné.

Verte, že oni chcú vyzerať ako vy, chcú, aby ich pleť bola ako vaša, pretože veria, že to čo ponúkate im, používate aj vy.

Musíme byť reprezentantkami našej práce ;), taká výkladná skriňa.

 

Ja nie som typický predajca, ktorý bez mihnutia oka vie predať produkt bez osobnej skúsenosti (čo pre niekoho sa môže javiť ako nevýhoda, ale ja to beriem ako veľkú výhodu), všetko čo ponúkam v salóne mám vyskúšané na sebe, alebo ak produkt/ošetrenie nie je vhodné na moju pleť/vek, tak to vyskúšala určite niektorá z mojich kolegýň školiteliek a mám overené info od nich, prípadne si nájdem „obetného “ baránka u seba v rodine a všetko na ňom otestujem.

A tretí pre mňa veľmi podstatný detail je, že by som nezniesla, aby ma ošetrovala kozmetička, ktorá má prstienky, náramky, nedaj bože hodinky na rukách. Toto mne osobne veľmi prekáža. Je to na diskusia aj z hygienického hľadiska…

Ale predstavte si, že klientku škrabnete prsteňom, zabrnkáte jej náramkom po nose, zapípajú vám hodinky pri jej uchu…

Stále tvrdím a stojím si za tým, náš úspech či neúspech je postavený na detailoch.

Maličkosti rozhodujú o našom úspechu, súbor malých detailov tvorí celok, tak ich nepodceňujme.

 

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů